Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-23, 21:51
SH SH är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: Hjälp mig?första resan till samos

Hejsan
Bättre sent än aldrig, här är jag flera månader efter och skall berätta om min samos resa.

Vi hyrde moppe(4hjuling) 1 vecka för 900kr
vi åt ute varje dag men eftersom vi bodde i lägenhet så lagade vi frukosten själv av råvaror från en carrefour(super market) 50meter ifrån boendet, vi åkte moppe 3 gånger till samos city och därefter vidare till en strand som heter tsmadou beach nästan varje dag.. det var såååå fint vatten. halva stranden var till för nudister och andra halvan för vanligt.

vi åt ute för ungefär 250-300kr per gång(2 pers)

vi ville slå till lite på en restaurang på samos city , ligger på en inner gata bakom stora gatan längs hamnen. vi var nöjda vid första besöket, jag beställde en T-BONE och fästmannen färsbiffar med tillbehör... och förrätter,dryck m.m. gick på 32euro, det var super gott verkligen och de bjöd oss på våfflor med glass.
sista dagen ville vi slå till som sagt och beställde in
grillade lamb chops 1kg ,,, det var inte lamb chops här inte .. massa benigt kött från alla slags delar på lammet verkligen.
men men detta gick på 38euro med dryck,och tillbehör.

grillat är gott men gillade faktiskt inte maten så mycket där ute ... köpte med oss feta,oliver,meloner,jordgubbar,korvar m.m. till boendet och slappnade av på balkongen som tittade mot stranden. jätte mysigt.

vi besökte vattenfallen i samos, vägen var jätte mysig med 4hjuling och man upplevde en hel del på vägarna ... då menar jag utsikter... gud vad fint. alla klippor.stränder,byar och bergen m.m.
har åkt runt hela ön från ena änden till den andra *nästan haha

vi besökte även psilli amos beach. vi stannade inte där i 10minuter ens. var för turistigt. o massa barn familjer m.m. - nej tack. älskar barn jätte mycket men vi var ute efter det lugna

tror det gick åt runt 8000kr för mat,moppe och bensin,hyra av solstolar vid stranden(3euro per person),och lite shopping för runt 1000kr totalt för 2 pers.

köpte med mig samos egna olivolja,tvål och honung,samt lite kryddor, köpte x3 av allt och gav bort det till nära och kära inslaget i celofan

hoppas ni som varit där haft en underbar tid.
Svara med citat