Ämne: Palekastro
Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-25, 16:57
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Palekastro

Siteia trodde jag var ganska spännande men inte längre. Stannade över natt i juni månad men nej det var ingen rolig upplevelse. Däremot är de små byarna runt omkring ganska trevliga. Jag stannar också hellre på små ja t o m små, små ställen än på de större orterna.
Kato Zakros är en sådan plats och även Xerokambos m fl men då gäller det att gilla läget. Dessa platser finns ju längs hela södra sidan exempelvis Keratókambos, Psari Forada, Tsoutsouras ja ända bort till Agia Galini och Chora Sfakion. Vi planerar aldrig våra turer utan hittar vi ett ställe som ser intressant stannar vi där. Det räcker om det finns ett par hus och en taverna. Finns det rum, finns det mat, om inte annat så ser värdfolket till att man inte behöver gå och lägga sig hungrig.
Jag tror inte heller att det är fullbokat under vinter/vårtid vare sig i Kato Zakros eller någon annan plats. Vi har just nu Kreta i stort sett för oss själva. Snarare kan det vara svårt att hitta ett övernattningsställe p g a att det är stängt. Rådet är då; knalla in på bästa närmsta kafenion och fråga om det finns rum att hyra. Det löser sig nästan alltid.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat