Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-30, 23:29
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos eller Skiathos???

Har inte heller jag någon erfarenhet av Skiatos, men väl av Naxos. De senaste åren har ön helt enkelt varit ett måste för oss på båtluffen.
Det är en intressant ö, för även om jag varit där många gånger växer det ständigt fram nya vyer.
Det bästa är nog stränderna, som enligt mitt tycke är de bästa i Cykladerna. Inte inne i staden, men väl en kvarts bussresa bort, så hittar du fantastiska stränder. Jag gillar att titta på lagom mycket folk, sitta på mysiga tavernor vid havet och bada i underbart vatten så det här är en pärla. Längre söderut finns det också fina stränder, som är mer till för den som vill ha enskildhet.

Själva staden har också flera dimensioner. Hamnpromenaden med mycket liv och rörelse och gamla stán med sin charm. Dessutom finns både thailändsk och mexikansk mat, om man så vill. För att inte tala om den enormt goda creepsen, som serveras längst bort vid hamnpromenaden. Otroligt billigt och otroligt gott!

Ett extra plus i kanten är att Naxos anses som en av de billigare öarna. Det finns gott om boende och gott om matställen i varierande klasser till bra priser.

Föredrar själv att sitta och titta på folk på kvällarna, men det finns flera discotek och mängder av barer för den som lockas av detta.

Som du ser är jag en hängiven Naxosfarare, som bara ger dig en skjuts på vägen!

Ha en trevlig semester. Vad du än väljer!
Svara med citat