Ämne: Lalysos
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-18, 23:24
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Lalysos

Hej.
Grattis till ett bra val av semesterö
Du frågade om Flygplatsen, och jag kan bara säga att den ÄR smidig. När planet landat så får man åka buss in till ankomsthallen, de fem gånger jag landat där ialla fall. I hallen finns det 3 eller 4 bagageband (har jag för mig) Tycker det går rätt så snabbt att få sitt bagage. Är det så att ni har köpt till transfer till hotellet så står alla bolag och visar precis hur man ska gå för att hitta rätt buss.

Vid hemresan är det också rätt lätt, (transfer)bussen stannar precis utanför avgångshallen som är rätt så stor men det är bra skyltat vid incheckningsdiskarna, där man sätter upp väskorna för vägning. Sen tar man med sig sin väska till rätt band och lägger upp den på rullbandet som skickar ut väskan till rätt flygplan. Det är detta som kan vara lite krångligt att komma ihåg, alltså till vilket band som man ska gå. Sen går man uppför en trappa till säkerhetskontrollen, där är personalen superstressade, så ha allt iordning innan ni kommer fram, annars så blir dom sura. Det två senaste åren så har deras "båge" som man går igenom vart superkänslig, så mig har dom tagit åt sidan o känt över med paddel´n, båda två gångerna var det troligtvis mitt silverhalsband som gett utslag. Väl innanför säkerhetskontrollen är det lugnt.

Bra att tänka på om ni är rökare, hela Diagoras är rökfritt, så passa på att ta en sista cigg innan ni går in i hallen Det kan bli lite "drygt" att sitta där så länge utan att ha möjlighet att röka, särskilt som det kan bli förseningar . Iår ska jag ha med mig tuggtobak

Irene
Svara med citat