Ämne: Milos Rookie
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-02, 09:14
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Milos Rookie

Kände att jag måste svara på de här tråden...letade rätt på min dagbok från Milos resan 2006. så en del kan ha ändrats med tanke på busstider och boende.
Var där med dottern 20-25 juni 2006, ett lagom antal dagar tyckte vi. Ett måste som ni måste göra är faktiskt båtresan runt ön. Dottern som då var 15 år, sa först URK! en PRO resa eller?? Men efteråt tackade hon mig att hon fått sett så mycket häftigt!..(lika var det när vi trampade upp till klostret på Amorgos!...)
I alla fall, vi bodde på Delfini, ett lagom, trevligt, prisvärt hotell, men det finns kanske bättre och bättre tillgängligt. Men om ni avser hyra bil eller moppe spelar det nog ingen roll.. -När vi var där, upplevde vi att bussarna gick för sällan, det var ännu ej högsäsong..
Men stränder ni måste besöka är Paleochori, där måste ni äta på restuarang Sirocc och prova gärna vulcanic food, vi åt lamm, jättegott och mört tillagat!. På Paleochori måste ni leta rätt på de heta källorna i vattnet samt den naturliga bastun i berget, måste upplevas!! kontakta mig, så kan jag förklara bättre vart den ligger!! Att se Sarakiniko är ett annat måste... Vi missade solnedgången i Plaka pga dåliga bussförbindelser... men det får bli nästa resa
En annan strand ni bör se är Tsigrado, man ser alla dessa fina ställen när man åker med båten runt. så en båttur en av de första dagarna kan vara ett tips...vi åkte med Captain Yangles båten..då var det ett pris på 20 € för vuxna och hälften för barn..En god restaurang som heter Zabbas, låg en bit bortom busstorget längs en "strandpromenad"...ja, jag kan berätta mer, men fråga på ! ha en skön resa!!
Svara med citat