Citat:
Ursprungligen postat av Mats Fredsson
Å andra sidan har man ju en anledning att komma tillbaka.. Dags att börja planera för nästa år! 
|
Tack Hasse för Dina tankar...
Precis så kände jag förut när det handlade om en charterresa per år på 14 dagar och så inget mer...
Nu med vuxna barn, internet med superbilliga "tillbud" och en helt annan möjlighet att ta semester på lite udda tider(arbetade förut som lärare), så blir det 2 ibland 3 resor till Grekland.(Förra året t o m 4) så nu har Ågren helt lämnat mig. Jag vet ju ofta att snart är det dags igen.

Nu när vi åker tillbaks, oftast till samma ställe så är det som att komma till sommarstugan. Väskan ställs in på rummet och på 10-30 minuter så har LUGNET infunnit sig. Vi behöver inte känna att vi ska se nya platser, bara av lust återvända till favoritstränder och byar.... Vi hamnar i den grekiska vardagen omedelbart......Alla gator och gränder i Tinos Chora är bekanta och vi känner igen folk nu och vissa känner igen oss....Jag har nog ALDRIG känt mig så totalt avstressad redan efter en dag som denna gång....och Andros fick vänta ytterligare på besök för vi tog oss aldrig dit.
Vem vet? Det kanske blir ön vi alltid åkte förbi

Nu ser vi fram emot Tilos 14 dagar i höst och jag är säker på att LUGNET står och tar emot på kajen.
Hasse: Ska ni återvända igen nästa år till Plakias för att fånga samma känsla?? Att återvända blir ju mycket vilsammare....
Än en gång tack för att Du delar med Dig av Dina tankar.
Lissi