Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-18, 10:27
Ninette Ninette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Hjälp önskas av osäker nybörjare - Chora Sfakion <-> Loutro

Hei! Du har mange gode svar på dine spørsmål, og jeg forstår det slik at dere velger å reise til sørvest-Kreta og til Loutro. Veldig bra!
I dette området er jeg godt kjent, og jeg svarer gjerne på dine praktiske spørsmål:

Citat:
Ursprungligen postat av jukka_t Visa inlägg
1. Båten som går till Luotro från Chora Sfaikon, hur länge stannar den i
Loutro?, dvs hinner man gå runt och kolla in hotellen, ifall det finns
ledigt och med balkong mot havet och med Internet (13 årig dotter
you know)
Enkelte båter ligger ved kai en stund før de returnerer til Hora Sfakion, andre båter fortsetter videre til Agia Roumeli etter fem minutter ved kai. Men det bør ikke være noe problem for dere å finne rom når dere kommer. De to første små hotellene dere møter når dere går av fergen, er Sifis og Daskaloiannis, begge har wifi og fine rom med utsikt over havet. Dette gjelder de fleste hotellene vest i havnen.

Hvis dere tar fergen, og ikke passasjerbåt, kan dere ta med bilen og parkere den på kaien i Loutro. Dette er praktisk dersom dere har bilen med på turen langs kysten. På den annen side, trenger dere bil hvis dere skal reise langs kysten med ferge? Det er gode bussforbindelser mellom Chania og Paleochora/Hora Sfakion. Det går også buss til Sougia.

Citat:
2. Har sett att det finns en promenad led från CS på ca 5 km, är det
bergsbestigning inblandad eller klarar man det med envishet, ev
cigg i mungipan och en halvsur 13 årig dotter ?
Det er en veldig fin sti mellom Hora Sfakion og Loutro. Den er litt luftig de første fem minuttene, men slett ikke farlig. Belønningen er det flotte stranden, Sweetwater Beach. Jeg har selv gått turen med en 12-åring, helt uten problemer.
Dersom dere har bagasje, kan dere sende dem med fergen til Lotro. Bilen kan dere parkere på veien der stien starter, så slipper dere å gå 2-3 kilometer på asfalt.

Citat:
3. Finns det några "Taxibåtar" , Ev kostnad till Loutro ??
Leier dere taxibåt alene, må dere ut med cirka 50 €. Som enkeltpassasjerer betaler dere cirka 10 - 12 € per person.

Citat:
4. Tycker ni att jag skall fega ur ?
Fega ut? Nei, hvorfor det?

Citat:
5. Finns det andra mysiga småbyar med hotel, god mat och bilväg
ända fram på Södra Kreta där det är lite "större mellanrum mellan
solstolarna" ?
Jeg anbefaler alle mine venner å ta en overnatting eller to i Agia Roumeli, på Taverna Paralia. Dette er en perle av et sted, og Taverna Paralia ligger helt ned i vannkanten ed flotte rom, god mat, hyggelig vertskap.
https://www.facebook.com/#!/TavernaParalia

Du reiser 20. september? Jeg skal ha med en norsk vandregruppe i det samme området, samme periode. Kanskje vi ses?
God tur!
Svara med citat