Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-21, 17:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Ni som är på väg till Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Livadia är ju också en utmärkt utgångspunkt för vandringar så det kommer ni inte att behöva sakna

Jag är själv ingen vandrare, saknar tålamodet, vill bara komma fram - kanske för att jag reser ensam och att vandra ensam är ju ingen superhit, varken av säkerhets- eller andra skäl. De utfärder jag gjorde till fots från Livadia var ungefär 2 timmar.

På en telefonstolpe i Livadia såg jag en efterlysning av mannen som beskrivs här. Han försvann på vandring på Tilos i somras och har fortfarande inte återfunnits, trots eftersök med bl a helikopter. Enligt Annki var det hans dotter som under sommaren satte upp en massa efterlysningar på Tilos. En fasansfull historia
Håller inte alls med, jag har vandrat en hel del själv både i Grekland och i Sverige och det är fullkomligt underbart och bra för själen att gå i sina egna tankar, inget som stör, ingen som oavbrutet går och pladdrar, bara "vara" och njuta av naturen! Är man bara van och i god fysisk kondition så är det inga problem. Självklart är det en risk om man skulle gå och ramla och göra illa sig, men viktigt är väl att ta med mobilen. Det kan ju vara farligt att gå ut på gatan här hemma också! Tänk om man var rädd för allting vad begränsat livet skulle vara då! En som tänker fortsätta vandra själv och bara njuta!!

Svara med citat