På vinst och förlust reste vi från Chania via Skavsta till Sundsvall, återvände till Stockholm och tog oss därifrån till Åmål, inkvarterade hos olika Kalimeraner som jag tackar av hela mitt hjärta! Från Åmål gick turen till Oslo för snart två veckor sedan, nu kvarterades vi in hos en av mina kunder från guldbutiken. Tack vare henne har jag också fått arbete som extravakt på en av Oslo Universitetsjukhus psykiatriska avdelningar och har redan mer att göra än 100% tillåter

Min käre Grek har hitills bara lyckats hitta ett extrajobb som servitör, på ett riktigt flott ställe, men tyvärr bara en dag i veckan.
Vi bor fortsatt kvar hos min väninna/kund och det till ett mycket fördelaktigt pris av matlagning och städning - Så här långt.
I Oslo har vi träffat på ett antal greker i landsflykt, flera som vi känner från Chania som nu försöker hjälpa min blivande make till ett mer permanent arbete.
Snopen blev jag när jag efter ett arbetspass hamnade mitt emot ett av mina hatobjekt, Pyrets förra chef från Kaluha i Agia Marina, på T-banen. Världen är liten.
Nu kämpar vi på i kylan med att skaffa alla tillbörliga papper, bankkonton och brottas med PayPal för att få betala löpande räkningar i Chania - Något som inte varit helt lätt och fortfarande är ogjort
Jag har hemlängtan å det grövsta, saknar Kreta och mina hundar. Vi äter hemlagad grekisk mat var dag, snålar på en liter olivolja och tar oss en liten Raki när kylan blir för svår. Tänk om jag kunde lägga fingrarna på 3 liter hemtrampat vin från Kolymbari!
Ha en fin helg!
//Kikh