Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-13, 16:13
jo-hannes avatar
jo-hanne jo-hanne är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Rhodos-resenärer!!

Jag har varit en trogen Rhodosresenär sedan första gången jag åkte dit 1984 - var nog 17 år första gången. Sedan dess tror jag att det har blivit en 13 resor dit - altså mer än en gång om året - för nu har jag inte varit där sedan 2002. Ja, innan dess åkte man väl också ngn gång om året till Kreta, Kos, Lesvos och Santorini också. Men det var Rhodos som man längtade till. De senaste åren har jag varit "otrogen" och bara besökt andra öär. Men jag kommer nog alltid att ha Rhodos nära hjärtat och det kommer att vara en återvändarö. Det var liksom "hemma". Vi umgicks med vänner och följde deras barn när de växte upp.

Vi har nog varit över varje sten och liten väg på ön ..... nästan i alla fall... Upplevelserna och upptäcksresorna tar aldrig slut. Alltid något som man vill se igjen eller någon annan som man vill visa hur fint det är. Sen är det ju gamla stan och den blir man ju aldrig trött på! Vet inte vad det var som man fasnade för. Det var ngt visst bara, kanske var det bara det att det var det första grekiska ön man åkte till och den resan blev så fantastisk bra så sen kunde det bara inte bli fel. Det är väl bara så att det är min känsla, och min känsla för Rhodos är bra! Sen kan man ju välja om man vill ha lugn och ro, högt tempo eller riddarmiljö. Det är ju perfekt.
Johanne
Svara med citat