Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-16, 15:05
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Sent omsider...

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg

Jättebra med råd och tips, som kan få här på Kalimera, men min upplevelse blir ju inte din upplevelse även om vi gör samma sak eller besöker samma ställen..
Precis, trots råd och tips så blir ju resan alltid ens egen. Så varför skulle det skada att ta reda på saker i förväg? Jag tror att det kanske också beror på att man är så ivrig och vill liksom börja resan lite i förväg. Jag ÄR i varje fall lite sån. Min man säger alltid att varför vill du veta så mycket i förväg? Då har du ju inga överraskningar under resan, menar han. Men för mig är det inte så. När jag var ung tog jag just aldrig reda på något i förväg, men sen när jag kom hem läste jag den där guideboken som jag trots allt hade skaffat och upptäckte att jaså, fanns det sånt och sånt också där? Tänk, det visste jag inte?

Visst skulle det vara roligt att bara resa iväg utan att bestämma något i förväg. Men det kan man ju inte alltid, ibland måste man t.ex ta flera personers tidtabeller i akt och då behövs lite förhandsplanering. Men å andra sidan, är inte den klassiska ö-luffen i Grekland just en sån där resa som man inte planerar så mycket i förväg?

Och till Lissi, vad roligt att du är tillbaka! Håller med dig om att det skrivs om för FÅ öar. Så ta och aktivera er Kalimera-medlemmar och berätta om era favoritöar!

/ Anne
Svara med citat