Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12
.man skulle ha blivit lärare för som jag förstår så har ni fler veckor att plocka ut i semester än de normalt 5 veckorna inom vissa andra yrken?
Lite avundsjuk blir man..  ...ha en trevlig resa!.. 
|
Tror Du verkligen att lärare har mer semester än andra?? 45,5 tim arbetstid i veckan (som ofta blir 60) samt absolut ingen möjliget att själv välja när man vill ha ledigt.Att vara lärare idag är det absolut sista jag skulle välja och jag är överlycklig att ha fått arbeta inom förskolan sen drygt tre år tillbaks efter att ha varit lärare sen 1972. Just för att jag där SJÄLV kunnat bestämma när min semester ska tas ut....
Vem vill ha en vecka ledigt i februari när man inte själv vill

..eller vara "tvungen" att åka till Grekland på sommaren när det är som varmast om man hellre vill åka i maj eller september??
Jag har 32 dagar att ta ut i förskolan i min ålder och har REGLERAD arbetstid och får betalt för övertid. Det fick jag inte i skolan!
Jag är lite lite trött på att så många fortfarande tror att lärare har mer semester än andra. Detta är dock inte riktat speciellt till Dig Sunny utan bara som en "trött" kommentar till alla som är avundsjuka på lärare
...och NU såg jag att det redan var svarat på detta....f´låt
Lissi