Kan inte låta bli att göra ett inlägg i "semesterdebatten". Mitt hjärta blöder inte direkt för lärare som är tvungna att ta ledigt de perioder som är givna. Jag är 50+, har 25 semesterdagar om året, har två perioder som växlar varje år. Antingen 4 veckor(el. 2 el.3, aldrig 5) direkt efter midsommar. Eller nästa period som infaller efter den första. Visst, man kan ta semester i maj eller september men man vill ju vara ledig i högsommaren. Dessutom vill arbetsgivaren att man jobbar både 5 och 10 timmar övertid varje vecka eftersom det inte finns utrymme att nyanställa. Övertidspengar som man till största delen skattar bort. Att då höra lärare "gnälla" över att behöva vara lediga på höstlov, jullov, sportlov, påsklov eller ett långt sommarlov känns närmast som ett hån när man har ett tungt fysiskt arbete. Min bror jobbar som lärare så jag vet att det inte är det lättaste jobbet, det heller, men att påstå att den ledighet lärare har inte är NÅGON kompensation är ju...löjligt!
Max W (som önskar att han oxå kunde åka till Grekland 2,3,4,5 gånger per år, men som får nöja sig med en vecka vart annat eller tredje år)
Ps. Jag är naturligtvis medveten om att jag är jämrans gnällspik men jag kom inte i väg i år heller. Inte vet jag hur man lägger in en smiley heller