Det underbara livet fortsätter ...3:e dagen här, idag har det kommit in mer moln och en lätt svalkande vind. Passar bra för promenader och utflykter. Idag passade det bra med ett besök till den berömda kyrkan Panagia Evangelistria, på vägen dit uppför den långa backen till kyrkan, fick jag se flera stycken som också på börjat sin vandring dit, fast krypande på knäna..

.. aldrig sett något liknande i hela mitt liv.. Bara det var en upplevelse, men vilken vacker kyrka att gå in i den varmagiskt, mycket folk Alla tände ett ljus för sina nära och kära som gått bort.. jag blev rörd, många grät, även jag tankarna gick till de nära och kära jag mist. Det blir fler besök dit, jag är inte kyrklig av mig men när jag är i Grekland älskar jag att besöka dem. Efter det gick ner och käkade sen lunch på Aithrio, käkade underbart goda friterade tomatplättar,ostbollar med Tsatziki..mm.. sååå gott...,

.. servicen var på topp! Kikade in fiskaffären där pelikanen Markos bor, det var inte öppet, men fick se markos sitta där inne på en pinne och putsa sina fjädrar när jag kikade in genom fönstret, han var så söt. Får hoppas på en närkontakt med honom en annan dag...

.. Är ju så"barnsligt" förtjust i de här speciella fåglarna. Nöjd med min dag, imorgon väntar nya äventyr.... Fortsättning följer.....

.