Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-27, 11:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Envis förkylning...

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
när man känner förkylningen är på gång, ta friggs brustablett enchinacea. funkar bra, får lite lätt feber först, den ska bara bort. sen blir man pigg....
Tack för ännu ett tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Marja Visa inlägg
Jag kör med sömn varvat med varma drycker som färsk Ingefära + grönt te + citron +honung. Knaprar i mig Esberitox som är ett växtbaserat läkemedel. Ont i halsen så jag äter/dricker mest japansk/buljong liknande Miso med havsalger för näringens skull.
Och ännu ett! Börjar bli en lång lista nu. Om jag blandar alla tips och tar på en gång så blir jag nog aldrig mer sjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg er også forkjølet, i går kveld tok jeg en dobbelt ouzo - er ikke blitt verre

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
KRYA PÅ OSS, ALLA SJUKLINGAR

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
När jag i min ungdom tjänade landet i Kungliga Flottan bl a i Karskrona fick jag av ett befäl veta att förkylning ingår i förmånerna därstädes, eftersom man där kan gå runt ett helt kvarter och ha motvind hela vägen.
Så är det inte längre Masse, och då skojar jag inte. Om det är klimatförändringar eller vad det nu är, så blåser här inte alls som tidigare. Vi har haft två blåsdagar sedan i maj. Hur skumt som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Dubbel ouzo, varm och med Tinoshonung i....den förkylning finns inte som inte blir bättre av detta. Humöret blir på topp garanterat!.
Blir nog en sådan ikväll, fast då med Tiloshonung.
Svara med citat