Det är verkligen härliga dagar! Jag vet inte om vädret är exceptionellt bra i år, men vi har haft sol och dryga 20 grader varje dag på dagarna. Den dagen vi kom hade det tydligen blåst, men i övrigt har det varit helt helt vindstilla och havet har legat som en spegel på mornarna. Alla frukostar har ätits ute på terrassen och sedan är vi ute och njuter hela dagen. (Jag är inte en urochskurmamma. Mina barn får gå in om det regnar!) Höstlov på Kreta är verkligen att rekommendera!
På kvällarna är det dock kallt! Tröjor på alla och barnen har fleecedressar. Som en ok svensk sommar. Man kan sitta ute, men man får ta på sig lite mer.
Badtemperatur är ju högst individuellt. Jag är en riktig badkruka. Jag älskar att bada, simma, leka i vattnet och badar gärna. Men jag hatar att doppa mig och badar helst inte om det är för kallt. Jag badar så gott som aldrig i havet hemma, för det är kallt och kan tycka att medelhavet generellt sett också är lite kallt, men ok. Men här har vi badat allihop. Det är nog ungefär samma temp i vattnet som i luften och då känns ju vattnet härligt! Möjligen är vattnet varmare och det har blåst påland hela veckan så det känns verkligen skönt!
Hoppas du fick ett hum om hur vädret är.
Nu fortsätter jag på rätt sida..
/Helena