Vi var på Skiathos fast i början på Juli.
Jag ska absolut inte skrämma upp dig. Men vi bodde på Thymis home!
Detta var 2009. Jag blev faktiskt förvånad men en månad efter vi kom hem så damp det in en utbetalning från Ving med en ersättning på 1000:- för våra upplevelser på hotellet.
Jag var redan förberedd innan vi kom ner för att det varnades på Tripadvisor för värdinnan och ägaren som var en rejält sur och fruktansvärt snål änka. Det stod i hotellbeskrivningen att det fanns gratis internet runt receptionen. När jag frågade efter internet och påpekade att det fanns tillgång till gratis internet enligt resebyrån så blev tanten rejält ond och gormade att det inte finns gratis internet, men visst erbjöds internet mot kostnaden 10€ i timmen

Dessutom vägrades jag att själv boka en taxi på hemresan då hon insisterade på att hon skulle boka en bil till oss och att det var noga att vi inte diskuterade prier med chauffören och att vi skulle betala direkt till henne och inte till chauffören. Nu var det så att jag visste att det kostade 6 € om jag själv bokade taxi men tanten skulle ha 12€.
Dessutom var det ofta problem med toaletten, varmvattnet och ständiga strömavbrott i fastigheten, ibland timtal då det var något fel i huset och hon var snål att kontakta en riktig elektriker. Den här ägartanten var välkänd av Vings personal och de berättade att hennes snålhet var beryktad på ön. Hon var tydligen också en bitter änka sedan något år.
Tittade runt på nätet och det är nog helt ok att bo på Thymis idag. Att sängarna ska vara sköna tyder på att de renoverat. Jag känner också bara igen inredningen delvis när jag ser på bilder så de har säkert renoverat. jag tror också att de bytt ägare för Vings platschef berättade att tanten hade till salu för 2.5 miljoner €.
Är tanten borta så är det säkert ett jättebra boende och läget är också bra. Skiathos stad tyckte vi om att bo i, och vi hade en jättetrevlig vecka trots skräcktanten.
En kul parentes är att den trevlige platschefen stod och tog emot oss när vi landade på Lesbos nu i somras, och han kände igen oss direkt. Synd bara att jag aldrig fick frågat hur det gick med tanten på Thymis