Ämne: IT-SUPPORT
Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-25, 23:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: IT-SUPPORT

Först av allt: Tack alla ni snälla som försöker hjälpa mig!!!!

Mitt problem är inte att jag inte kan öppna mina bildfiler. Jag tog emot ett mail med en bildfil i ett format som inte datorn kunde öppna i det bildprogram som jag normalt använder, dvs Windows Live Photo Gallery. I en dialogruta med förslag på alternativa format provade jag då med Microsoft Office Picture Manager.

Jag fick upp den och sparade den i mitt bibliotek bland andra bilder. Jag kan nu via Utforskaren gå in och öppna både den och alla mina andra bilder och då i Windows Live Photo Gallery.

Men .... i samband med ovanstående operation hände något som gjorde att ALLA mina programikoner på skrivbordet (utom Skype av någon anledning) förändrades till ikonen för MOPM. Alla ikonerna på skrivbordet ser således likadana ut. Och oavsett vilken av dem som jag klickar på så försöker datorn starta MOPM och jag får upp en tom sida med MOPM-ikonen mitt i och längst upp över verktygsfältet så visas i adressraden med ikon och text MOPM.

Vissa av programmen kan jag "lura" mig, t ex Internet Explorer, genom att hålla markören över den ikon som det då bör gälla och högerklicka. Då får jag upp listan "Oftast använda" och kan t ex välja "Kalimera" och komma hit. Samma funkar med Excel, Word och Utforskaren.

Det verkar således som om alla program på något sätt ställts om så att de försöker att köras som MOPM-program.

Masse
Svara med citat