Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-28, 19:25
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg kjenner ikke igjen "mitt" Kreta i det du skriver Eva, Kreta har a l t, du finner det du "leter" etter.
Uten å ha oversikt over hvilken tid på året du har vært på Kreta, vil jeg anbefale deg å reise i l a v sesong, hvis du ikke allerede har den erfaringen
Jag tackar och bugar å det ödmjukaste för din fantastiska formulering av mina tankar Kari! Jag har valt att bosätta mig helt nära "turistfällan" och "tivolit" Platanias av ren bekvämlighet - Ska man bo på Kreta måste man försörja sig, och det gör man smidigast i turistbranchen. Nu verkar det, tråkigt nog, som om jag på grund av bostadsort sällat mig till en för mig tidigare okänd B-kategori av människor. Mina åsikter och mitt kunnande om Chania och Kreta gills liksom inte, och inte fan kan jag vara med på bildgåtorna heller, eftersom jag har fräckheten att vara bosatt på ön.
Till mitt försvar ska hållas att jag jobbar så mycket att jag håller mig runt Chania-kusten om sommaren. Dessutom har jag ett rent förbaskat dåligt minne, och till råga på allt så spottar jag inte i glaset när jag är ute på tur runt ön, så jag kan omöjligt komma ihåg alla platser jag sett Men jag har nu inte bara slutat kolla bildgåtorna, jag har mer eller mindre kastat in handuken och överlåter åt andra sakkunniga Kreta-proffs att hjälpa i spörsmål. Bäst så kanske, så massturismen till ovan nämnda by sinar ut och alla näriga lokalföretagare kan återgå till att odla apelsiner i ruinerna av sina tidigare blomstrande taveror och hotell. Då kan jag starta upp eko-turism i området! Nej, skämt å sido har det blivit så att de som vill ha tips om Chania-kusten hellre skriver till mig privat än lägger ut trådar på forumet. Ingen vill väl bli åthutad för vilket semestermål man väljer.

//Kikh
Svara med citat