Arne, tillåt mig att ställa följande motfrågor i ämnet "ointresse för bildgåtor" (min egen tolkning och ändring av din rubriksättning):
Oöverblickbart är ett ord som inte ger något matnyttigt sökresultat på t.ex Wikipedia. Det brukar i regel dyka upp bland de första sökresultaten, huruvida dessa då är att betrakta som relevanta och förståeliga är något som oftast "återstår att se".
Om det finns någon slags lista över svenska ord där adderandet av bokstaven o före specifikt ord i fråga, innebär en officiell version där vi som bor söder om Dalälven kan förstå både ursprung, syfte, eventuell dialektal särart och i så fall översättning till "sörländska", vänligen skicka nödvändig och nyttig hänvisning till hugad läsekrets därav.
Till kärnfrågan: Du Arne, HAR FAKTISKT för länge sedan skickat in bildgåtor till oss andra. Måhända är det flera år sedan, och det må vara hänt att du inte gjort det på väldigt länge. Jag började att titta på bildgåtorna med att klicka på "sista sidan" men de allra första dök inte upp, dvs. de som är nr. 1 och uppåt räknat.
Om du sedan även har GISSAT på bildgåtor yngre än de från t.ex 2010 är något jag inte har koll på. Tyvärr är det något som jag tycker är ganska ointressant kronologiskt sett men heltnog har jag dock sett att du faktiskt GISSAT på några. Fullt och fast något jag tycker är "helt okej om man ser det från ett kollektivt seende, vi är trots allt långt över 10.000 deltagare här". Har du därefter av någon för oss, orelevant/irrelevant anledning haft anledning att upphöra med inskickande, respektive gissande av/på bildgåtor som är det i så fall förståeligt, något vi andra får "fethaja".
Men utifrån detta, så har du som du skriver, "slutat gå in på bildgåtor enär utbudet enligt mitt förmenande blivit oöverblickbart". Vad är det i så fall i ditt och din hustrus resande som har gjort att din åsikt över bildgåtorna har ändrat karaktär så pass konkret och ändrat sig gentemot det faktum att du varit "i båda ändarna av bildgåtorna förut" som jag nu beskrivit med idel fakta till viss del och med personliga åsikter för övrigt?
/Hasse
Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Jag noterar att mitt intresse för bildgåtor/frågebilder gått ner till noll nu. Kantänka jag är ensam om detta, men jag har faktiskt slutat gå in på bildgåtor/frågebilder enär utbudet enligt mitt förmenande blivit oöverblickbart.
Visst finnes det något annat att diskutera här på detta eminenta forum?
JA, det VET du att det finns.
/Hasse
Arne
|