Citat:
Ursprungligen postat av gracia
Høres bra ut, takk
vi lurer på om vi skal besøke Chalki også - etter Tilos. Kan dere som har vært på begge øyene, anbefale denne kombinasjonen? Har dere forslag til bosted på Chalki. Har sendt forespørsel til Dorothea Villas, men ikke fått svar. Jeg må kanskje ringe?
|
Hei Gracia
Om du ikke får noen bra tips fra andre her på Kalimera om steder å bo på Chalki, anbefaler jeg deg å ringe, eller maile ZiFOS Travel.
+ 30 224 60 45028
zifos-travel@rho.forthnet.gr
- eller bruke booking.com
Vi hadde ment å bo i Villa Dorothea igjen

- men..., da jeg ringte Stamatia i vinter, for å booke rommet "vårt", fikk jeg vite at hun hadde avtale med et engelsk charterselskap nå, h u n ba meg ringe Jane på Zifos Travel.
Der fikk jeg vite at kun utenom sesongen (tidl i (?) april/sent i oktober) går det an å leie rom av dem/Stamatia/bo i Villa Dorothea!
Så, Jane skaffet oss et b r a sted å bo, "PIPINOS" ( tidl Villa Xiona), der hadde vi trivelige engelske naboer, virkelig
"återvendare", de hadde vært på Chalki et par ggr i året i 30 år, etter de ble pensjonister var de der 3 uker vår og 3 uker høst

- s å, det ville overraske meg om det er ledig d e r, men hør med Jane hva som finnes ledig på øya
Når det gjelder om j e g

anbefaler kombinasjonen Tilos/Chalki, så
kikk tilbake til svarene jeg ga deg i PM og her i Forumet i fjor
Jeg har ikke noe å tilføye, at vi har vært på Chalki 3 ggr i løpet av halvannet år, sier vel hva vi synes om d e n øya
At T i l o s er verdt å besøke, er ei deilig øy, har du vel fått overbevisende svar på allerede

- jeg kan si at vi likte oss også g o d t på Tilos, da vi var der, før Chalki, nå i mai, men for o s s når den ikke opp mot Chalki likevel ...
Men vi har kun erfaring fra disse øyene i l a v sesong
Ang kombinasjonen går det vel ikke an å få det enklere en den halvtimen det tar med båt mellom disse øyene

- og de utfyller hverandre for de er v e l d i g forskjellige