Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Det där med bordsbeställning har To Armenon envisats med i evigheter. Redan första gången jag var på Tilos 2001 så reagerade jag på det. Folk bokade inte bara bord där, de bokade SITT bord. Det gjorde att vi faktiskt inte gick dit, det verkade så trist med folk som inte ens kunde sitta vid ett annat bord än det de var vana vid. 
|
Så var det när vi var där i sept 2012 också. Men vad är det som är så konstigt med det? Liksom många andra ställen som är populära så blir det ofta fullsatt på Armenon. Då är det väl ganska självklart att de som gärna vill gå dit en viss kväll säkrar det genom att boka bord. Och går man dit tidigare på dan eller dagen före och bokar bord, ja då är det väl lika självklart att man framför önskemål om var man vill sitta. Problemet uppstår väl möjligen om flera samtidigt vill ha samma bord, och blir besvikna om det inte är ledigt. Då är det så klart den som bokat i förväg som får det.
Det innebär väl inte att det är Armenon som envisas med bordsbeställning. Jag såg inte att de nekade att ta emot "obokade" gäster så länge de hade lediga bord. Det är nog många ställen man måste stryka från sin lista om man inte vill äta där man accepterar gästers önskemål om att få förboka.

Masse