Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-28, 12:35
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Lugn badort - med vissa krav. Tipsa mig!

Hej, igen!..

Nu står det ju massor av tips i SAMOS -forumet...samma frågor har tidigare tagits upp om du letar där!

Men när det gäller Pythagoras cave så är det en bra bit att gå, men det går att köra bil ända fram till den branta stigningen upp dit..det är en smal stig med mycket sten och sista biten en brant trappa upp... blir nog svårt för en liten 5-åring.......jag tyckte det var lite kämpigt som ändå är vältränad!
Så här ser det ut på vägen dit upp....

Där nere finns ett litet fik, men de serverade ingen mat.. iaf inte när jag var dit 2011.

Sista biten upp till grottan ser ut så här...

Väldigt fin utsikt när man väl kommit dit upp!

Inte så långt från Votsalakia när ni åker förbi den fina stranden Psili Ammos 2(som jag visade på bilden tidigare) kan ni ta er till den mysiga lilla byn Drakei.. ser ut så här..

På den östra sidan har ni de mysiga byarna Manolates och Vurliotes, det finns mycket att se om man har bil på Samos.

Missa inte huvudstaden Vathy, så vackert!...

Sen att gå till vattenfallet, tja vägen dit är ju inte så svår, man för hoppa över lite bäckar och stockar, väldigt grönt och lummigt, men det är inte långgrundt när man ska vada fram till vattenfallet, sista biten får man simma om jag inte minns fel!..

Ett tips är att köpa Kalimeras E-guide över Samos, där finns säkert massor med tips!

Lycka till!..
Svara med citat