Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-08, 19:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Peloponessos nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det var PRECIS det jag hoppades på och menade! Jag har koll på turlistan från Kiffissos bussterminal...ÅH så skönt!
Jag vill börja i Kalamata som jag bara nosat på...sen västerut och sen åka långsamt tillbaks mot Atenområdet. Jag letade flyg till Kythera från Aten 8 mars då jag kunnat börja där några dagar och sen återvänt till Peloponessos
men första flyget jag kan se nu går 10 mars ,så det passar dåligt med Kythera denna gång....
Jag ska nu ta fram greklandskarta och börja drömma om bra resmål på Peloponessos med buss med utgångspunkt från Kalamata 9 mars.....Hjälp mig gärna!

Lissi
Du vet kanske redan att Kalamata har båtförbindelse med Kythera (tror det är så även i lågsäsong) men har för mig att det bara är någon dag/veckan. Kul att höra att även du nu ska göra Peleponessos med buss
Jag ska försöka hjälpa till så gott jag kan. Ett tips att tänka på när du planerar bussrutterna är att från de mindre byarna så kan man behöva en ordentlig skopa marginal i restid om du ska ta anknytningsbuss från annan liten ort. Och att inte spendera för mycket tid ombord på buss. Tex har Kalamata många och direkta förbindelser med platser som är spännande att se. Medans man från ex Kardamyli får räkna med långa resvägar i bergen och runt runt för att komma dit man ska.
Svara med citat