Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-26, 18:43
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Mörka moln...

Jag tycker det vore väldigt konstigt om Putin skulle ta till militära hämndaktioner. NU liksom, när samarbetet mellan Frankrike, Ryssland och USA precis startat. Den som har mest att förlora på ett sånt krig är alla gånger Ryssland som då utesluts ur den gemenskap och vandring mot storkrigsmakt han nyss påbörjat i.o.m detta.
Nä, jag tror inte på ett regelrätt krig med Turkiet som motpart. Inte nu åtminstone. Däremot tror jag det blir många ekonomiska sanktioner och bojkott av Turkietresor från ryssarna (som ju är en av Turkiets största chartergrupper).

Å andra sidan...man vet aldrig med Putin. Och å ena sidan...man vet aldrig med Turkiet heller. Att skjuta ned ett ryskt plan som passerade en sträcka av halva ölandsbron (det var tydligen en liten landtunga av Turkiet som har Syrien på båda sidor) framstår som väldigt dumt. Verkligen inte särskilt strategiskt att "tuppa" sig just nu när hela världen runt omkring är i gungning. Men man får förmoda att de hade ett större syfte med nedskjutningen än bara den. De är väl inte särskilt förtjusta i Rysslands bombningar av IS eftersom IS motverkar att den kurdiska armén i Syrien kan få större landområden.

Senast redigerad av Thira den 2015-11-26 klockan 18:50.
Svara med citat