Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Tack för svar på frågan Kari.Vad mycket du har sett av vackra Mani. Ser verkligen fram emot att komma tillbaks i vår.
|
Forstår at du gleder deg, Thira. for det gjør jeg/vi og

Kardamili kom så nær/ lengselen ble enda sterkere etter Stella ringte meg 1.juledag

- denne tråden er god "terapi" for meg
Ja, vi har jo sett ganske mye av Mani, men har fortsatt m y e usett!
I 2003 booket vi 14 dager med Lilleput, planen da var å ha Kardamili som base og reise rundt, vi hadde forhåndsbooket leiebil 10 dager.
Etter et par dager i Kardamili hentet vi bilen og reiste til Gythio, der overnattet vi, fortsatte til Monemvasia og overnattet der og.
Fra Monemvasia fortsatte vi via Neapoli til Kythira
Vi "gapet" over litt for mye, men jeg hadde ønsket meg til Kythira i flere år og bare måtte dit når vi var så "nær"

- og er glad vi gjorde det!
Tilbake reiste vi Kythira - Gythio, det var da vi reiste rundt "hele fingeren"
tilbake til Kardamili, og bl a besøkte Vathia!
Det er klart vi kjørte forbi mange fine plasser vi gjerne skulle besøkt på den turen, men det var påskeaften og vi ville tilbake til Kardamili
Vi var i Kardamili til 2.påskedag, da reiste vi over til "andre siden", stoppet i Petaloudi, Koroni og Finikounda før Methoni, der overnattet vi.
Neste dag fortsatte vi til Pylos, Gialova og Voidikiliastranden

Siste utflukten fra Kardamili gikk via Kalamata til Sparta og Mystras

- før vi leverte bilen var vi også i Tseria.
Ved senere besøk i Kardamili er det d e r vi har oppholdt oss mest, og vi har bodd hos Stella

- vi har noen ggr hatt bil og andre ganger ikke, men besøk i Stoupa og Ag.Niklaous hører til! I Areopolis og Dirougrotten har vi også vært.
Mani er et fantastisk flott område synes vi

- og så har vi kjørt opp til noen av bergsbyene da, jeg skal fortsette og vise noen av dem....