Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-14, 18:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Tre Kalimerafester har jag varit med om och jag har deltagit i förberedelserna av två av dem.... Jättetrevliga tillställningar alla tre, men den i Malmö 2002 glömmer jag inte i första taget för jag hade hand om förskottsinbetalningarna via postgirot..Jag bodde då i Kalmar så det var mitt bidrag till planeringen av festen...Så spännande det var att se vilka som anmälde sig och så JÄKLA krångligt det var med postgiro!!!! Mitt i allt så bytte jag lägenhet och skulle flytta bredbandet...DET TOG 24 DAGAR!!!!!! Panik.....Har för mig att Zanet ryckte in som räddande ängel och tog över registreringen.... (Har jag sgt TACK? )
Men det värsta var när jag skulle ta ut alla pengar kontant för att ta de med mig till Malmö....Det var MYCKET PENGAR! Dagen innan festen kl 17 travar jag in på Kassaservice i Kalmar och ber att få ta ut pengarna och vad säger damen i luckan?????Jo, " Det ska begäras innan till STHLM , vi kan inte ge dej pengar så här rakt av om vi inte har tillstånd???? Kl 17 en fredagkväll och festen är på lördag????
DET HÄR FÅR DU FIXA SA JAG, JAG VÄGRAR ATT LÄMNA LOKALEN UTAN PENGAR FÖR DETTA HAR INGEN SAGT TILL MIG OCH PENGARNA SKA VARA I MALMÖ I MORGON!!! VI SKA HA FEST, FÖRSTÅR DU!!!
Den vänliga damen suckade, lyfte luren och ringde ett samtal, förklarade att hon hade en desperat dam framför sig och saken fixades!!!

Festen blev JÄTTEFIN!!! ..minnet därifrån är bla den härlige chefen för Olympic Airlines som skulle dela ut priser och som stannade resten av festen och sjöng och dansade!
OJ, vad jag blir sugen på ny fest!!!!!

Lissi - som ofta lyssnar på CD:n som var en lott också!
Svara med citat