Oj.oj. oj så mycket arbete du har lagt ner på att visa oss dessa underbara trappor! Jag älskar att titta på dom. Lite sämre att gå på dom,,,det vill jag NUMERA helst undvika. Måste hela tiden titta ner för att inte snava/snubbla och då ser man inte tjusningen. Och finns det inte ledstång som jag kan hålla mig i ger jag upp. Så har det blivit för mig med tiden.
Men det var inte många år sedan jag gick ner och upp för jag tror det är 262 stentrappsteg till Kambistranden på Fourni. Och upp och ner på Symi och Astypalea!
Men den tiden är förbi och det måste jag förhålla mig till. Så glädjs Lissi att du kan snöa in dig på att gå i trappor!
Jag tror att många liksom jag är insnöade på att fota gamla dörrar och blommor. Samt iaktta grekiska gubbar och gummor och eventuellt fota dom, efter tillåtelse.
Det här gamla paret fick vi tillåtelse att fotografera. Det är inte många som har fått fotat damen, men mannen är nog den mest fotograferade i Paleochora. Han är fotogenik. Damen pratar alltid med mig när jag går förbi deras lilla altan, på grekiska, och jag förstår inte ett smack. Men trevligt har vi.
Så nu hoppas jag andra insnöade hänger på!
Birgitta