Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-08, 19:45
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Man blir glad....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har en historia som gjorde många glada. Det är en mycket lång historia som jag förkortar rejält här nedan.

Det hände sig när vi gifte oss på Santorini. Nästan 60 vänner och släktingar flög ner till bröllopet, och alla bodde på Honeymoon i Perivolos. En morgon knackade det på dörren och där stod en bekymrad vän. Han hade tidigare bytt lever och åt livsviktig medicin för att den nya levern inte skulle stötas bort. Tyvärr hade han räknat fel med medicinen när han åkte till Santorini, och tabletterna skulle bara räcka en dag till. Katastrof med andra ord.

Jag letade upp Paris (en av ägarna till hotellet) och berätta problemet för honom. Han svarade: det fixar jag, hoppa in i bilen. Jag hoppade in i hans bil och han körde i ilfart upp till apoteket i Emborio. Jag visade en lapp med medicinens namn (som var mycket ovanlig) för en apotekare, och jag tänkte: att jag ens försöker. Apotekaren sträckte sig under disken och tog fram ett medicinpaket, och sa: är det denna? Och det var det!

Vi hade inget recept, och vi hade inga pengar att betala med, men det var inga problem. (Självklart åkte vi upp och betalade senare.)

Gissa om det var många som blev glada!
Glade blir vi av veldig mye vi opplever i Hellas
- men dette, at denne alvorlige situasjonen ble reddet/avverget så enkelt/ved første forsøk, er HELT UTROLIG

Senast redigerad av kari den 2016-04-08 klockan 19:56.
Svara med citat