Ämne: Charterresor
Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-03, 22:53
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Sv: Charterresor

[QUOTE=Netwolf;393192]Helt rätt, Kajja. Alla ska känna sig välkomna på Kalimera. Själv åker jag sällan charter, men ska inte racka ned på dom som gör det. Som ngn skrev, så har charter nästan behandlats nedlåtande, vilket jag tycker är helt obefogat. Och det är inte jag som ska kasta första stenen direkt...

Jag har inte känt mig annat än trevligt bemött, som efter 13 resor till Samos nu provat Petra på Lesbos och Limenaria på Thassos - med charter. (Nästa resa blir Korfu) Jag har fått fin-fina tips från snälla hjälpsamma medlemmar här, ovärderliga för mig med svår artros i knäna. Och det är ju inte så att inte vi klarar av att köpa flyg och hotell via nätet utanför chartervärlden. Är ju inte direkt någon avancerad rymdresa det är frågan om. Inte heller skiljer sig sätten så mycket. Kommersiella flyg och båtar till hotell som tar emot turister. Inte så att folk seglar ner i egen båt och sedan hyr hus på öar där inga turister satt sin fot.

Jag tycker charter är bekvämt och mycket prisvärt men älskar att läsa alla fanastiska resebrev här från alla möjliga platser - platser som jag förmodligen bara kan drömma om med mina knäproblem.

Och charter har ju ändrat sig mycket. Behöver absolut inte vara bamseklubbar vid Chania - även om de är toppen för då kan ju även småbarnsföräldrar få njuta av härliga Grekland