Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren
Masse! Tråkigt att höra! Du är lite av en otursgubbe, om jag inte minns fel.  Skickar en krya-på-kram! 
|
Tack Vännen!
Jo visst har det varit en hel radda med smällar de senaste åren. Men "men outursgubbe"? Njae, kanske lite, men mest "turgubbe". Det är som med vattenglaset. Är det halvtomt eller halvfullt? Jag har vid många av de här smällarna varit en "turgubbe" tycker jag. Nu var det ju foten som fick gå först och ta smällen. Gör ont som tusan, men tänk om det hade varit huvudet! Det är skillnaden mellan turgubbe och otursgubbe tycker jag!
Nu är jag ju turgubbe och kan fortsätta att titta på filmer och längta till Grekland. Men det gäller ju att hitta filmerna. Den film om Grekland som utan konkurrens fortfarande toppar min lista är den som SVT en gång för länge sedan sände. Har för mig att den heter "Aegean in the words of the poets". En god vän här på Kalimera var vänlig och försåg mig med en dvd med den. Den filmen blir jag aldrig trött på att se. Tror minsann att det är dags att leta fram den imorgon igen!
Men ..... jag tar gärna emot tips om flera Greklandsfilmer! I väntan på de tipsen så har jag mycket glädje av stillbilderna och minnena som jag har från våra dagar på Leros tillsammans med dig Sjöborren och din make.
Oj, nu blev det lite för mycket OT! Men det handlar i alla fall lite om Greklandslängtan!
Masse