Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-16, 22:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Hur ska ni fira jul i dessa tider?

Vi kommer att "fira" med döttrar, måg och två små barnbarn. Den senaste har jag inte hållit i än..han..noname..är 3 veckor gammal och jag längtar sååå efter att få hålla honom! Även om vi hade antikroppar för några veckor sen så vågar vi inte.

Föräldrarna (mina över 80 år) får komma till oss på Juldagen..dom har själva fått bestämma.
Svärmor 90 år får vi inte besöka på äldreboendet

Annars tog julen nästan slut för mig när döttrarna blev stora och flyttade.
Jag skule nöja mig med några ljusstakar, hyacinter, skinka och en bukett granris i en vas.
Tyvärr är min make av en annan sort. -En gran ska vi ha! Det luktar så gott! Nja..inte i år..för jag känner INGENTING..inte av hyacinten heller men den e fin..den vita! Sen är det ett par retrotomtar som alltid ska plockas fram. - Jag är inte et fan av Tooomtar..oh nej!!
Allt är så hysteriskt med julen..tycker jag! Det bakas och syltas, friteras och pyntas. Allt ska göras..tillverkas från scratch.. Jag får nästan panik! Julklappar byts=byta pengar.
Allt detta för ett par dagar..
Vi testade..efter mina önskningar..ett år att göra en kalkonmidag på julafton. Det var ganska tyst under måltiden, förvirring kanske, men alla tyckte det va gott!
Vill absolut inte nedvärdera julstämningen bara berätta om min känsla inför denna högtid.
Däremot gillar jag Påsken! 3 dagar. Lite ägg, fjädrar och förhoppningsvis en greklandsresa i sikte.
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-12-16 klockan 23:19.
Svara med citat