Jag är uppvuxen med musik. Mamma sjöng i Hedemora damkör, och så småningom blev jag också medlem där. Pappa hade ett dans/showband med regelbundna föreställningar varje lördagkväll i Stora Skedvi. De repeterade hos oss varje torsdagskväll, vilket jag bara älskade som barn. Två av mina farbröder hade också varsitt dansband. Min farmor och hennes syster åkte runt till sjukhus och ålderdomshem och underhöll patienterna med sång och spel. Mina fastrar spelade dragspel. Så våra släktträffar blev alltid rena spelmansstämmorna.
På radiogrammofonen i vardagsrummet snurrade allt från klassiska stycken, operor och operetter till jazz, Elvis och Spike Jones, så jag har blivit en total allätare när det gäller musik. Har sjungit både i traditionella svenska körer, kyrkokörer, barbershopkör, oratoriekör, operakör och sjunger nu i den grekiska kören Orfeas. Dessutom tar jag lektioner i såväl operasång som jazzimprovisation.

Två helt skilda sätt att använda rösten. Jätteroligt!
Den allra första skivan jag köpte när jag som trettonåring fick en egen skivspelare var the Beatles med "A Hard Day's Night" med den underbara "Things We Said Today" som B-sida. Nästa skiva blev faktiskt Sven-Ingvars med "Te dans mä Karlstatösera". Det var en EP med ytterligare tre låtar, vilka gick precis lika ofta. "Höstdrömmar", "Why did you call me sweetheart" - en engelsk text till "Nidälven"

- och "Old clock at home", till vilken jag sjöng den svenska originaltexten om den gamla moraklockan.
https://www.youtube.com/watch?v=iqFs0w8TGXA
Karin
som längtar till att vi ska få börja repetera med Orfeas igen!