Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-20, 22:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Att skriva på Kalimers

Visst ligger det mycket förnuft i att det är bra om man tänker efter innan man skriver något. Åtminstone om man skriver något offentligt och inte bara i sina egna noteringar. Det är ju lätt att det blir lite galet om det går för fort. Eller som jag tror att jag skrivit i någon annan tråd nyligen .......

...... "ibland går signalerna direkt från ryggraden och ut i fingrarna på tangentbordet utan att ta omvägen upp via hjärnan." Och det blir ju inte alltid så bra.

Men samtidigt ....... tänk så rackarns tråkigt om vi alltid skulle vrida och vända och väga på guldvåg vartenda ord innan vi skriver. Lite känsla och impulsivitet behövs kanske för att det ska bli kul, både att skriva och att läsa.

Viktigt bara att man kan sansa sig när det blir fel, för det blir det ju ibland. Om den som läser har lite överseende och tolerans, och den som skrev det som blev fel kan stå för det och rätta till det, ja då funkar det ju.

Och så tycker jag att det är väldigt mycket här på Kalimera. Det är en av anledningarna till att jag trivs här. Men en aning för lite debatt har det tyvärr blivit de senaste åren. Det var kul när vi kunde bryta lite tankar och skilda uppfattningar med varann.

Masse
Svara med citat