Oj så häftigt Wolfen! Blir så glad av att läsa så välskriven text. Så välvårdat språk är man inte bortskämd med nuförtiden. Och vad gäller storyn så känns den ju som en jättefin start.
Lite ideer och spekulationer om fortsättningen: Jessicas mormor var kanske grekiska. Hennes morfar var italienare, men hade ett dunkelt förflutet med inslag från Tyskland och Grekland. Kanske är det något av det som hon har kommit på spåret.
Oavsett vad. Jag tycker att det känns som att du har känsla för det här med att skriva. Om du dessutom drar omkring med en dröm om att få till det med en bok så hoppas jag att du följer din dröm!
En av mina käpphästar är ..... "Det är jobbigt att behöva ångra dumheter som man har gjort", men tack och lov så är det för det mesta möjligt att ställa till rätta och gottgöra det som var fel. Men ..... "Det är ofta jobbigare att i efterhand, när det är försent, behöva ångra det man inte gjorde".
Så därför .... ge dig själv och Eric Thelin en chans!!!! Blir det mest skit så är det väl inte så hemskt att behöva ångra det. Men att ångra att du inte försökte .... det är ju inte kul!
Ber härmed att få anmäla intresse för ett signerat exemplar av boken när den är klar!
Masse