Intressant, Mahava!
Ditt inlägg fick mig att börja "gräva" i gamla arkiv sedan 1976 (första gången på Rhodos) och sedan från 1989 (Kreta) och framåt ( minst en resa varje år och diverse grekiska orter/öar) och jag kommer till samma slutsats som du!! Jag blev förvånad. Vi reste inte speciellt "budget" men inget flådigt heller men då fick vi mycket mer för pengarna än nu, även med inflationen i åtanke! Numer får du betala extra för många saker på resan, mat på flyget, bagagevikt, transfer osv. Första resan ingick tom dryck till maten på flyget! Och vilken mat, på bricka med duk, förrätt, varmrätt och efterrätt (och god var den också!) Inga plastglas/bestick där inte

De första åren var det drachmas som gällde men även om man hoppar över de åren och går direkt till euros så har det inte blivit så mycket dyrare (med inflation och kronkurs i åtanke). Att det har blivit dyrare på resmålen är inte konstigt, grekerna måste få lite avans att leva på och vartefter resmålen blir mer populära höjs också priserna.
Nej, blev förvånad att det inte höjts mer.......
Min slutsats blir att Grekland som resmål fortfarande ger valuta för pengarna!
Sedan får man ju ta med i beräkningen att jag älskar Grekland, den grekiska kulturen och folket!!
Catlady 🐈