Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-14, 09:50
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Hållbart resande?

Min poäng är typ allt blivit billigare maten kanske dyrare nu än på drachmens tid, men jag undrar om de är så stor skillnad idag efter grekerna införde euron om man justerar för inflation, tyvärr har man ju inga kvitton (Eller haha de fick man väl aldrig på den tiden) eller foton på såna kvar, jag hittade ett foto att en bic mac o co kostade 5.95 på ATH flygplats 2011 dock

Åker aldrig charter numera men ja även på reguljärflyg får man ju betala till oftast, men jag har för mig de var så även 2007 de inte alltid ingick baggage , mat brukar jag typ flyga SAS plus när de gick åka SAS o numera tar jag oftast med något att tugga på vet inte om jag saknar det så mycket att ha full måltid , tycker de var trevligt förr när man fick en öl eller så på typ lufthansa o co

Jag kommer också ihåg det som barn man fick varm mat drycker, snacks mm också , och man kunde ju ha massor baggae , vi hade fullt med väskor och checkade in parasol o grejer också , men jag vet att mina föräldrar sparade hela åren för ha råd och respektive års Greklandsresa blev oftast dit de var billigast , de var då sällan typ Rhodos o Kreta så som var det utan mindre öar, typ Kefalonia, Skopelos, Zakynthos osv

vet inte vad de kostade då men de var nog oerhört mycket mer, de var inte så vanligt att barnfamiljer åkte charter på den tiden, (90 talet), definitivt inte som idag , mina föräldrar berätta de alltid var lite oroade att vi barn skulle vara skrikiga o störa resten av planet för de var så få barnfamiljer men att vi skötte de bra redan som små

Så nej jag tror tyvärr de är lite baksidan med att de blivit så billigt, då reser vi så mycket mer än annars, ett annat problem är ju att de flesta ska till samma platser , om det varit mer utspritt så hade nog inte problemet varit lika stort
Svara med citat