Sv: Att välja!
Jag gav mig in i en diskussion i ett av alla grek/rese-forum på FB här om dagen. Det var nån erfaren Santorini-person som bl.a publicerade en översiktsbild över Perissa inkl. området runt om. Detta jämfört med den "galna sidan", "vackra sidan", det är väl Oia m.fl, kollossalt vackert i och för sig men........jag återvänder ALDRIG till Santorini mer, har fått nog trots allt det vackra.
Hur som helst, jag yttrade mig om Perissa osv. och skrev bl.a att "jag har inte varit där men den sidan, bl.a Perissa SKULLE jag kunna åka till", men jag har lagt Santorini på hyllan som sagt. Fick en sur kommentar från en person HUR TUSAN jag kunde uttala mig om en plats jag aldrig varit på (Perissa), det borde jag ju INTE ha gjort mm. mm. Dagen efter var personens inlägg bortplockat (flera stycken) och profilen inte längre medlem i det forumet. Tydligen trampar man folk på tårna och moderatorerna/administratörerna är ibland snabba och hindrar trådar från att spåra ur.
Huruvida jag uttalar mig om platser jag inte varit på är upp till mig, pekpinnar hatar jag. Perissa SER trevligt ut på bild, är också övertygad att det ÄR en bra plats med tanke på övriga galenskaper på ön. Ibland kan man se på en plats att den i alla fall kan vara potentiellt trevlig och de som så att säga försvarade mig hade flera bra platser på Santorini där man kommer bort från hysterin.
/ Hasse
|