Eftersom jag ser detta nu, så är idag inte idag lördag utan idag söndag, vilket jag hoppas går lika bra.
Vad har jag gjort idag …

inte ”många knop”. Från favoritfåtöljen ser jag vinden ruska vår rönnsumak, likaså i grannens flagga. Varför skulle jag berätta om idag, då det inte hänt något. Visserligen händer det mycket inuti mitt huvud, men det är något annat.
Tror jag ändrar mig och berättar i stället om gårdagens idag.

10.15 körde vi ombord på färjan från Slagsta till Jungfrusund för att 15 minuter senare fortsätta med bil till Ekereö till dotter och vuxna barnbarn. Efter att burit in kassar med allt från färskpotatis en flaska bubbel till grekiska tvålar och klappat en glad liten hund, planterade vi lite växter - från vår trädgård till hennes lilla täppa. Då vår dotter nyligen fått gröna fingrar blev det en tur till Gustavshill som är en handelsträdgården. 1timme senare åkte vi med växter, prinsesstårta och en flaska med bubbel till sonen som nyligen flyttat till nytt hus. Innan hann vi också med en lunch - alltid sushi.
18.30 körde vi åter ombord på färjan. Några timmar senare sov jag framför tv:n 😴