Bara några rader från i sommar
Vi har i sommar köpt nya trädgårdsmöbler, bord och sex stolar. När bordet kom på plats visade det sig vara för stort - två bordsben hamnade utanför markteglet.
-Det ser inte klokt ut sade jag. Såg framför mig bordsbenen sjunka ner i gräsmattan, bordet hamna på sniskan, snapsglaset …OP Andersson skulle bli låghalt och yttersta stolarna få slagsida.
-Vi kanske ska ha trädäck i stället föreslog jag.
Det är dags för invigning av trädäcket min man byggt. Solens sista strålar är på väg att försvinna bakom träden. På bordet väntar en flaska retsina, två små knubbiga glas och ett fat med fetaost och oliver.
-Du har en geting bakom ryggen säger min man just som jag sträcker mig efter en oliv.
Några minuter senare …
- nu har du en vid benet.
Närgångna getingar gör att vi flyttar in i uterummet (!)
-Det här är jag värd efter att ha arbetat i trädgården hela dagen säger min man som hämtat en kall öl.
-Tycker inte du ska dricka direkt ur flaskan, man vet aldrig …jag hämtar ett glas säger jag. Just som jag ska ge honom glaset upptäcker jag att det promenerar en geting på min andra arm - ljudlöst och från ingenstans …måste flugit under radarn.
🐝
Vad gjorde jag …
Släppte glaset i golvet. Ljudet av krossat glas och en hysterisk viftande arm gjorde att getingen gick till attack.
Eller drämde jag till getingen med glaset - som höll - samtidigt som jag skrek
- där fick jag dig din jäkel!
Eller släppte jag glaset, och med en rak backhand slog bort getingen …sen ljudet av krossat glas.
Kunde utmanat Lucky Luke; mannen som sköt snabbare än sin egen skugga.
Vad tror ni?
|