Visa ett inlägg
Gammal igår, 18:44
Zappas avatar
Zappa Zappa är uppkopplad nu

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Tur och retur - i repris

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Så vidt jeg har forstået, så er det lovkrav, at solstole skal stå mindst 5 meter fra vandkanten.
Det låter som en helt rimlig förklaring. Å andra sidan är de, i så fall, de enda jag sett som följer lagen..

Lite seg morgon, så kom inte iväg med moppen förrän efter elva, efter den sedvanliga stadiga frukosten och tvärgata ner till Kanari och Anna's Choice för inhandling av tvenne ost- och skinkpajer att inmundigas på stranden idag.
Gårdagens tur bjöd på lite logistiska lunchplaneproblem, ehuru vi var på rull just vid den tiden och sedan inte ville inta en alltför sen lunch. Så, igår bidde det ingen lunch
Därav inköp av pajer idag, så gårdagens misstag inte skulle återupprepas.

Körde samma väg idag, upp till "norra" Lambi och kustvägen ner mot Tigaki. Hittade ett litet sidospår till "Old Carnagio Sandy Beach". Mest för att se hur där såg ut. Inte redo att stanna och bli blöta, än...
Fin strand. 15€/set, för de intresserade.

Vidare på småvägarna runt saltsjön och ner till Golden Beach.
Vi var här för 6 år sedan också, fast då tre veckor senare, som sagt var. Så, sugna på att se hur där såg ut nu.
Då var vi nästan ensamma där. Så inte idag, även om jag hastigt räknade till enbart runt 54 set totalt.
Vi drog oss dock direkt ner i sanden och kollade inte priset på solstolar.
Uppfriskande bad och en promenad sydväst ut, till början av Marmari. Nästan inte en kotte på den sträckan. Men precis lika fint. Marmari dock nedlusat av solstolar, barer och diverse vattensporter.
Efter ytterligare ett bad och lite vila, tog jag en promenad åt andra hållet, bort mot/förbi saltsjön.
Här är stranden, om möjligt, ännu finare och änne mer glest befolkad!
Lite blandat textilare och naturister, men långt (kanske 30-50 m) mellan de solande, så inga problem att välja vad som passar en bäst.

Nähä, nu påpekar hustrun att klockan börjar bli dags för GT och Yatzy, så fortsättning följer vid annat tillfälle.

/Z

Senast redigerad av Zappa den igår klockan 19:28.
Svara med citat