Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Tack så väldigt mycket för dina trevliga rapporter. Beundrar dig för att du orkar med att skriva så mycket under resan.
/ Anne 
|
Ja, skriver ju på mobilen, så lite pilligt och mycket korrekturläsning och justeringar för alla auto correct som görs.
Trevlig blåsdag, som Puh sa!
Har blåst upp rätt rejält idag och en del parasoll på stranden som välte.
Har inte rapporterat om vädret alls, inser jag.
Första dagarna på Leros höll väl runt 26-27° och lite svalt på kvällarna. Iom att vi satt ända nere vid vattnet och åt, var det faktiskt lite kyligt. Så, kofta på de första två, tror jag.
Vattnet inte heller så varmt som förväntat (det är ju ändå september). Orsaken stavas frånlandsvind.
Men sedan blev det väderomslag. Fuktigare och varmare. 28-29 på dagtid och kanske 25-26 på kvällarna, så riktigt behagligt.
I början av denna vecka ökade temperaturen ytterligare och vi har haft 32-36 förutom idag när vi nog var nere på 27 igen.
Så, de senaste dygnens kvällar har varit rejält varma. Hade 32 i tis eller ons när vi gick hem strax efter midnatt.
Men jag älskar när man kan sitta taverna och strosa omkring utan bekymmer om kläder.
Och vattnet här/nu också varmare.
Igår hamnade vi på Zorbas. Direkt till höger på det lilla torget när man går "kommersgatan" upp genom gamla stan.
Gyros plate och giovetsi. Gott och mycket mat. Så, mätta som vanligt. Gick inom turistfällorna och köpte lite olivträpryttlar till oss och som gåvor.
Och så inom Blues Brothers för en ouzo och mojito.
Sista dagen ner på stranden idag. Taxi väntar utanför hotellet 10:30 i morgon. Flyger via München med 2:40 layover och landar Kastrup 18:45. Riktigt bra tider.
Gick lite tidigare från stranden idag för att packa det mesta ikväll, så vi kan njuta frukost i lugn och ro på sedvanligt sätt i morgon.
Nu sista GTn med Yatzy för denna resa.
Geia sas
/Zappa