Visa ett inlägg
Gammal igår, 21:14
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Tur och retur - i repris

Sådär ja.
God, mysig, långsam frukost på hotellet innan taxi hämtade 10:30.
Incheckning redan gjord, men fanns ingen dedikerad drop-off disk, så fick stå i samma kö som de som skulle checka in, för att lämna väskorna. Men det gick snabbt och smidigt. Väldigt lite folk på flygplatsen. Fick dock reda på av taxin att säsongen, som börjar redan i mitten av mars på Kos, håller på ända till början av november. Lång säsong!

Genomgående biljett via München och lite käk där. Dyrt!
Väldigt lite folk även här.

Boarding och sedan började det....!
Först hade vi fått en t.o.m tidigarelagd slot, men då hade de plötsligt för lite personal på marken, så istället skulle vi bli 15-20 min sena.
Men när det gått 20 minuter lite drygt, hade de "tyvärr dåliga nyheter". En i personalen (piloten, skulle det senare visa sig) hade nu kommit (eller skulle i alla fall komma) upp i för lång tjänstgöringstid.
Så de skulle ha in en ny pilot vilket skulle ta 10-15 minuter ytterligare. 40 min... senare började vi rulla ut, 1:15 efter utsatt tid.
Så, vi missade förstås tåg från Kastrup till Helsingborg och fick vänta in nästa (eller näst-nästa).
Precis rullat in på Triangeln i Malmö och istället för att vara hemma en kvart innan 21, blir det nu istället närmre 22:30, dvs på minuten 12 timmar efter vi startade. Har haft längre transfertider vid andra resor, men det var lite segt idag, måste erkännas.
Ska ju upp och jobba i morgon

Har kanske haft tur innan, men har aldrig haft några problem med förseningar på detta sätt.

Kan konstatera att Lufthansa, som jag tidigare uppfattat som ett trevligt, generöst och pålitligt bolag, tyvärr har fått lite sämre klang hos mig.
Kan också konstatera att Frankfurt, som jag tidigare uppfattat som en revlig och pålitlig flygplats, tyvärr har sjangserat rejält. Mörk, smutsig och dåligt underhållen flygplats.
Pågår dock mycket arbeten både ute och inne, verkar det som, så kanske blir bättre igen.

Men nu checkar jag ut för den här gången.
Är tyvärr en tydlig periodare på Kalimera, så får se när vi hörs igen.

/Zappa

Senast redigerad av Zappa den igår klockan 21:25.
Svara med citat