Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-02, 20:09
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Den perfekta ön??

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Matos. Där skulle man aldrig svälta.
Nej, men lukta illa. Mat-os... FÖRLÅT Elisabet...

Min ö: Man börjar med att ta en rätt stor del av Tinos (naturligtvis). Famförallt den helt orörda delen, tex byn Kardiani, viken Yanaki och lite annat smått och gott. Som Chora vill jag nog ha Livadia från Tilos. Fast torget från Nissyros ska också vara med. Och så tar jag med lite av Naxos Chora också, på ena sidan där det inte stör, så att det finns lite mer butiker och uteliv när man har lust.

På utflykt vill jag åka till den övergivna byn Emborio och vulkandalen från Nissyros, Klostret från Amorgos, byarna ovanför Egiali. Så tar jag med några utgrävningar från tex Kreta och Santorini och några andra öar. Någon keramiker från Sifnos befinner sig nu på en helt ny plats... Plomari från Lesvos måste naturligtvis komma med. Inte för att det är så underbart, men där tillverkas Ouzo. God Ouzo... En bit av Gamla staden från Rhodos kan man väl också alltid titta på.

Ögat ska ha sitt, så Fjärilsdalen förflyttades helt plötsligt. Meteora försvann som i dimma... Sedan finns det så ofantligt mycket vackert att titta på att det inte går att räkna upp.

Själv badar jag knappt numera men alla som kommer och hälsar på är välkomna att ta ett dopp på någon strand från Ios, Glyfada på Korfu och jag tror jag tar någon från Naxos också.

Högst på ön så står naturligtvis Parthenon! Någon del av Plaka placerar jag på lagom avstånd från Chora.

Jag är helt övertygad om att det var så här Atlantis såg ut.

Men den här nya öns namn är ju helt klart Petros! (Petros = Klippa) Fast den blir rätt stor! Så en del av sakerna måste jag nog placera på den alldeles nyss uppfunna lilla ön Antipetros! Så får man en liten båttur för vissa av utflykterna också...

Om någon hittar den här platsen... Säg till mig då är ni snälla...

Peter = Petros
Svara med citat