Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-06, 09:16
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: billigaste/dyraste rummen

Citat:
Ursprungligen postat av pawik
Det finns karteller på öarna!

Tilos och Koufinissi t.ex.

/pawik
En episod med karteller har jag varit med om på Andros. Vi anlände med taxi till byn Batsi från hamnstaden Gavrion. Där fick vi kontakt med en rumsuthyrare. Han hade ett jättefint rum inte långt därifrån till ett rimligt pris. Vi slog följe och eftersom han gick så antog vi att det var i närheten. Det visade sig att det låg i utkanten av Batsi med utsikt över en bensinstation! Vi tackade artigt nej tack och han blev mycket sur. Vi började gå tillbaks till byn och rumsuthyraren gick före. Han gick in på ALLA rumsuthyrare före oss och när vi frågade, så fanns det inga rum! Och detta var i maj/juni.

Vi satte oss på strandpromenaden efter att ha frågat på alla möjliga ställen. Hela tiden skymtade vi den sure rumsuthyraren strax före oss.Min sambo blev lite upprörd och fällde några tårar över att vi inte fick tag i rum. Då kommer det ut en portier från ett hotell vid strandpromenaden och frågade hur det var fatt. Vi förklarade vår situation och han blev inte förvånad. Rumsuthyrarna höll ihop och höll samma priser i Batsi. Men hotellen ingick ej i kartellen, så han sa att han hade lediga rum! Vi fick ett kanonfint rum med en balkong med utsikt över stranden. När jag sedan satt där på balkongen och smuttade på en iskall Amstel, vem ser jag då komma gående nere på gatan. Den sure rumsuthyraren! Jag kunde inte motstå att tjoa på honom och höja mitt glas. Han blev om möjligt ännu surare!
Svara med citat