Hejsan!
Vi återvände från en veckas semester på Thassos (Limenaria/Blue View) för 3 timmar sedan. Vädret på Thassos idag på morgonen var åskväder, regn + en liten tromb ute till havs. Det var dock enda gången under hela veckan som det regnade, vanligtvis var det ca 22-27 grader. Det blåste dock lite kyligt nästan varje dag så det gällde att välja strand lite efter vindriktningen. Om vinden ligger rätt rekommenderar jag Pefkaris strand mellan Limenaria och Pothos, annars är Alyki bra eftersom den vätter både öster och västerut.
Ska plita ihop lite mer om veckan när jag har tid. Rekommenderar dock att man tar sig tid att åka upp till bergen och titta på bergsbyarna. Alla bergsbyar utom Kastro är i princip anslutna till ringvägen med asfaltväg...även Skala Prinos avstjälpningsplats har asfalterad väg - vilket vi märkte efter en felkörning.
Priset för hyrbil var ännu väldigt förmånligt om man hyrde direkt från de lokala uthyrarna. 38 € för tre dygn med liten bil tycker jag var ganska bra, 69 € för tre dygn med jeep (fast + 2 € / däck om man ville försäkra även dom, vilket man kanske vill om man ska upp i bergen).
Och akta er för sjöborrar när ni badar i havet. På många stränder fanns det typ 20 st per kvadrathalvmeter (räknade vid pefkari).