Sv: semestern på Mykonos - vilken besvikelse (långt inlägg)
Ouh vad tråkig! Sånt semester vill man ju inte ha.
Jag har hört från vänner ( greker) att Mykonos är dyr så just nu känns det inte som en alternativ för mig att åka där.
Jag är grekinna själv men flyttade från Grekland då jag var 14 och har bott i Sverige i 9 år. Jag åker varje sommar till Grekland, och har för det mest positiva erfarenheter.
Att kunn a språket hjälper mycket men jag skulle inte kunna påstå att greker pratar illa mot turister, tvärtom har jag ofta hör människor prata om turismens fördelar.
taxi... ju dem kan vara väldigt otrevliga....speciell i Aten. I mindre städer är de vänliga och där har dem aldrig försökt lura mig på pengar. Jag som kan språket har det lätt, jag kan svara till dem som de förtjänar och visst, 2 ggr har jag blivit lurad trots att jag är grekiska.
Jag har blivit förbannad ett antal ggr då jag var i Aten av sådanna anledningar som trafiken, taxi, bussar men nu är jag van och säger ifrån. Visst förstår jag att det är inte lätt att köra i Aten men... har man serviceyrke så borde man se till att uppföra sig bättre.
Alla är inte sådanna så klart... jag har träffat mycket trevliga och hjälpsamma personer med sådanna yrke i Aten.
|