Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-09, 16:44
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kapris

Att skydda jorden i krukan är nog inga större problem. Och det har jag inte haft problem med tidigare. Men min förre röd-vite gangster kom på att det gick att slå ner blad från växterna för att leka med. Och det var bl a en sk Mockaväxt från Madagaskar som är (var) rätt unik. Numera finns den (tyvärr ) att köpa på olika ställen men just den plantan kom från ett skott taget på 70-talet från växthuset Paletten i Malmö. Som väl är finns det fortfarande skott i vänkretsen från samma ursprungsplanta, så jag ska göra ett nytt försök igen.

Jag ska inte säga vad jag ska göra med den nye lille röd-vite krabaten om han inte låter bli växterna, men med tanke på att han har rivit sönder tapeterna på 7 (SJU!!!!) olika ställen i vardagsrummet, sovrummet och köket så är han rätt billig kan jag säga... Han har en himla tur att han är så charmig, rolig och mysig mellan busstrecken...

Senast för några timmar sedan så hörde jag ett konstigt ljud på andra sidan väggen... Rusade sålunda in i sovrummet och såg busen stå på bakbenen och vässa klorna på tapeten... För att sedan gömma sig under sängen innan jag fick tag på honom. Hans kompis satt oskyldigt en bit därifrån och tittade på och såg ut att säga: Tsss, tsss, tsss, nu kommer du att få problem.... Och för att föregå tipset så har de redan flera olika klöspelare.... Men det är tydligen roligare att hjälpa husse riva ner tapeten....

Nu är inte detta hela världen eftersom hela lägenheten ska revoveras. Banken bara log brett och lämnade över en hel hög med pengar, men jag måste få honom att sluta med "väggklöset" på något sätt...

Och vad detta har att göra med Kapris har jag ingen aaaaaning om... Fast spela roll. Den här kattbiten blev ju flyttad.

Peter
Svara med citat