Eniac: visst finns det folk som har kycklingnät också, uppfäst lite slarvigt i t ex bambupinnar. Men vi vågade oss aldrig på det, det behövs en rätt rejäl konstruktion. Det räcker ju att en fågel sätter sig på nätet så kan katterna kasta sig efter den - och då gäller det att det tar emot.
Men det beror ju också på hur katterna är, med lugna katter som håller sig på marken behöver man nog inte vara lika ambitiös. Och kycklingnät kan säkert funka om man bara spänner det tillräckligt.
Hoppas ni hittar nåt som passar!
Moster: TACK

. Jag är SÅ glad för att just jag råkade få de finaste katterna i hela världen...
Bilden av den blå katten - precis det fejset är det första jag ser varje morgon. Denna katts största intresse i livet är MAT, så när han tycker att burköppnaren sovit förbi frukostklockan kommer han klivande upp i sängen, upp på min kropp tills han kommer upp till ansiktet och så tittar han så där spörjande på fem centimeters avstånd: "har hon öppnat ögonen än?" Precis så som han tittar på bilden
Och om jag då inte vill ha en katt close up i ansiktet det första jag ser och därför vrider på huvudet - då får jag ögonkontakt med den röda brorsan. Han sitter nämligen alltid uppflugen på nattduksbordet när jag vaknar. Han har hört att jag börjar röra på mig och då hoppar han upp på nattduksbordet, spänner ögonen i mig och försöker liksom hypnotisera upp ögonen på burköppnaren
Peter, sa du nåt om kattbetjänt?