Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-14, 14:53
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Balkongproblem

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
...spänner ögonen i mig och försöker liksom hypnotisera upp ögonen på burköppnaren
Var då glad att han inte psykstirrar som min röding gör ibland! Tänk dig att vakna till den här blicken:

http://i72.photobucket.com/albums/i1...r/Raggis-1.jpg
För övrigt har han ett ganska hundlikt beteende. Han apporterar (när han själv känner för det, givetvis) och drar fram kopplet samtidigt som han för ett himla liv när han vill gå ut. Han är även en riktig klättrare så vi får nog bygga rätt stabilt om det inte ska braka när han hänger i nätet. Det är ju några meter till marken...
Vi har kikat på byggmaterial till "buren" och det verkar inte vara så komplicerat ändå. Bristen på bil gör däremot att bygget får stå tillbaka några dagar tills vi hittar en att låna. Men så SKÖNT det ska bli när det är färdigt! Vi slipper ha rastlösa katter som jamar i högan sky och tittar längtansfullt ut genom fönstret.

För att återgå lite till ämnet: på balkongen till min gamla lägenhet hade jag också mögel (fast jag fick höra att det var alger, men inte vet jag) och det var hur lätt som helst att få bort. Använde bara rotborste och varmt vatten, behövde knappt gnugga. Det lossnade hur lätt som helst. Vad är det för supermultiresistenta mögelsporer som rotat sig på din balkong eftersom du måste använda kemikalier för att få bort det?
Svara med citat